Er viel me iets op in de advertenties die mijn kant op kwamen. Ik zou er bijna het idee van krijgen dat ik niet snel genoeg ben.
Advertentie 1: [afbeelding met een meditatie apparaatje en de caption “A genius device. I now get into a deep meditative state within a few minutes versus what used to take an hour” - Forbes.]
Advertentie 2: [Afbeelding van 42 boektitels verspreid over 42 dagen met overal max 20 min. luistertijd en de caption “blinkist personal growth challenge. Feed your mind with powerful ideas”]
De impliciete boodschap van deze advertenties is dat een snel resultaat belangrijker is dan het proces om tot het resultaat te komen. Maar mag het alsjeblieft ook een beetje langzamer? Genieten van én frustreren om het proces. Ergens mee beginnen zonder dat je zeker weet of er een positief eindresultaat zal volgen.
Zo nam @marliesdinnissenjewelry haar volgers mee in haar proces. Ze wilde een techniek uitproberen waar ze nog nooit mee had gewerkt. In haar Instagram Story’s zei ze dan ook “dit is géén tutorial, maar een experiment.” Aan het einde van de reeks bleek dat haar plan niet werkte, maar toch zei ze “een geslaagd experiment, want we hebben een uitslag.”
Sinds kort ben ik helemaal weg van Alex @frenchguycooking. Hij heeft een achtergrond in engineering en houdt heel erg van eten. Op YouTube neemt Alex je mee in talloze voedsel-experimenten. Van een écht goede croissant tot fried rice of authentieke pizza. Je ziet Alex’ hele proces. Inclusief blunders, inschattingsfouten, hulp vragen en uiteindelijk: successen.
Wees je bewust van de impliciete boodschappen die je binnenkrijgt. Misschien loop je niet achter, maar zie je teveel succesverhalen. Deze post verscheen eerder op het Instagram account van The Master Jar. Klik hier om naar de post te gaan.
Comments